Харчування в закладі освіти
Особливості роботи їдальні в умовах карантину
- учні та працівники школи заходять у приміщення їдальні в засобах індивідуального захисту та дотримуються соціальної дистанції, користуючись розміткою на підлозі;
- харчування надається школярам та працівникам за умови ретельної обробки ними рук із використанням рідкого мила та застосування паперових чи електрорушників, наявних перед входом у їдальню біля рукомийників;
- за одним столом розміщується не більше 4-х осіб;
- працівники харчоблоку виконують свою роботу в засобах індивідуального захисту із дотриманням правил їх використання.
Графік харчування учнів
Клас | Час |
4А,Б | 09:15 – 09:25 |
1А,Б, 2Б | 10:00 – 10:15 |
3А,Б, 2А | 10:10 – 10:25 |
учні 5 – 6 кл. | 11:10 – 11:25 |
учні 7 – 8 кл. | 12:10 – 12:25 |
учні 9 – 11 кл. | 13:10 – 13:25 |
5 – 11 кл.за бажанням | 14:10 – 14:20 |
15:05 – 15:15 | |
група продовженого дня | 13:30 |
Моніторинг якості харчування в навчальному закладі
2022
Результати опитування батьків щодо якості харчування в навчальному закладі
Результати опитування учнів щодо якості харчування в навчальному закладі
Аналіз опитування щодо якості харчування в навчальному закладі
З 07.02.2022 р. по 15.02.2022 р. у школі проходив моніторинг якості харчування з метою його вдосконалення у навчальному закладі.
Підсумки опитування серед учнів та батьків
За результатами опитування серед учнів та батьків щодо якості харчування в навчальному закладі, виявили такі основні недоліки в роботі шкільної їдальні:
1. Одноманітний асортимент.
2. Ледь тепла або холодна їжа при подачі.
3. Незручний посуд.
4. Форма подачі.
5. Забагато солодощів та снеків, солодких напоїв які не приносять користі організму.
6. Великі черги.
Побажання батьків:
1. Урізноманітнити асортимент меню, замість солодощів та снеків давати більше сирих овочів та фруктів.
2. Постійна наявність питної води.
3. Подавати страви гарячими.
4. Ретельніше дотримуватись санітарних вимог при готуванні та подачі страв.
5. Новий посуд.
6. Ремонт устаткування їдальні.
7. Збільшити тривалість перерви або ж запровадити режим бістро для запобігання чергам.
Навчальний заклад наразі потребує тривалих обговорень насамперед у батьківській спільноті, а потім між адміністрацією закладу, батьківською громадою та постачальником послуг харчування для витворення спільного бачення щодо роботи шкільної їдальні та асортименту меню. Крім того, загострюється потреба заміни робочого обладнання, посуду та здійснення ремонту їдальні.
2023
Результати опитування батьків щодо якості харчування в закладі
Результати опитування учнів щодо якості харчування в закладі
Аналіз та підсумки опитування серед учнів та батьків
З 06.03.2023 р. по 14.03.2023 р. у школі проходив моніторинг якості харчування з метою його вдосконалення у навчальному закладі.
Усього взяло участь в опитуванні 409 батьків.
Найбільшу активність в опитуванні виявили батьки 5, 6 і 8 класів.
Кількість учнів, яка взяла участь в опитуванні – 135.
Найактивніше відповідали учні 8-11 класів.
За результатами опитування серед учнів та батьків щодо якості харчування в навчальному закладі, виявили такі основні недоліки в роботі шкільної їдальні:
1. Одноманітний асортимент страв.
2. Асортимент буфету (забагато/замало солодощів та снеків).
3. Ледь тепла або холодна їжа при подачі.
4. Несмачна їжа.
5. Кількість порції.
6. Режим харчування в закладі.
7. Великі черги.
8. Ціни.
Побажання батьків:
1. Урізноманітнити асортимент меню.
2. Збільшити тривалість перерви.
3. Зменшити кількість дітей у їдальні під час перерви.
4. Ремонт устаткування їдальні.
Побажання учнів:
1. Більше м’ясних страв, фруктів та салатів в меню.
2. Привабливість подачі.
3. Розвантаження черг під час перерв.
Більшість батьків задоволена харчуванням дітей у шкільній їдальні (62, 6%), повністю незадоволених – 7%. Більшість учнів, попри зауваження до смаку, вигляду, температури чи асортименту страв, стверджує, що їжа в їдальні корисна (51,1%), і учні здебільшого задоволені якістю обслуговування (77,1%).
Варто враховувати те, що смакові уподобання учнів дуже різні та часом суперечать одні одним. Удовольнити всі смаки школярів неможливо, зважаючи на різне харчове виховання, тим більше, що працівники їдальні керуються державним стандартом у розробці меню та подачі страв.
Адміністрація школи врахувала зауваження та побажання з минулого року і вже зробила кроки до вдосконалення харчування в закладі. Були внесені зміни в розклад дзвінків та перерв, оновлено графік харчування учнів різних класів. Школа уклала договір із новим постачальником послуг харчування, розпочала ремонт санвузлів та зони продажу буфетної продукції. Про те, що харчування у їдальні змінилося, порівняно з минулим роком, стверджують і батьки (63,1%), й учні (76,3%).
Окрім того, цього року активно слідкує за роботою їдальні рада учнівського самоврядування школи. Уже відбулися засідання ради, на яких обговорювали проблеми харчування та можливі кроки до їхнього усунення; зустрічі представників самоврядування із директором школи та працівниками їдальні. Були внесені пропозиції до урізноманітнення асортименту меню та розвантаження черг. Ці пропозиції зараз випробовуються на практиці.
Досі актуальною залишається проблема заміни устаткування обладнання та вигляду харчоблоку, проте зважаючи на тенденції в освіті та вже наявні зміни в школі, віримо, що невдовзі ця проблема також буде усунута.