Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Моніторинг якості освіти

Шляхи коригування індивідуальної траєкторії успішності учнів, чиї показники нижче середнього рівня знань

Залежно від виду відставання у навчанні проводять відповідну навчальну роботу з учнями щодо його усунення.

Подоланню епізодичного відставання сприяють:

  • консультації щодо раціоналізації навчальної праці;
  • посилення контролю за щоденною працею учнів;
  • своєчасне реагування на окремі факти відставання, виявлення їх причин і вжиття оперативних заходів, спрямованих на їх – усунення;
  • індивідуальні завдання з вивчення пропущеного;
  • контроль за виконанням заданого.

Для подолання стійкого відставання, або одного предмета чи предметів одного профілю необхідні:

  • вдосконалення методики викладання предмета;
  • доступне розкриття навчального матеріалу, розвиток мислення учнів;
  • диференціювання завдань з усунення прогалин у знаннях; спеціальне повторення недостатньо засвоєних тем;
  • заходи, спрямовані на розвиток інтересу до навчального предмета.

Щоб подолати стійке і широко профільне відставання учнів, слід вживати заходи щодо усунення епізодичного і часткового відставання; координувати дії всіх учителів із предметів, з яких учень не встигає.

У процесі подолання неуспішності загалом усувають прогалини в знаннях та навичках самостійної навчальної праці; розвивають в учнів увагу, уяву, пам’ять, мислення; долають негативне ставлення до навчання і виховують інтерес до знань; усувають зовнішні чинники, що спричинюють неуспішність.

Методи і прийоми занять з такими учнями повинні бути різноманітними і водночас індивідуальними. З учнями, які повільно засвоюють суть матеріалу, не відразу знаходять спосіб розв’язання задач, працюють більше, повільнішими темпами. Перевіряючи виконане завдання, від учня вимагають пояснення, просять розказати правило, навести відповідний приклад. З часом педагог пропонує новий вид роботи з поступовим ускладненням її від заняття до заняття. Підсумок додаткових занять підбивають після усунення відставання.

Подоланню неуспішності сприяють орієнтування педагогічного колективу на її профілактику, диференційований підхід до учнів, концентрування уваги на вдосконаленні методики викладання складних предметів, систематичне вивчення реальних навчальних можливостей учнів, ознайомлення вчителів з методикою подолання неуспішності, єдність їхніх дій, забезпечення внутрішньошкільного контролю за роботою зі слабкими учнями.

Вирішальним у запобіганні й подоланні неуспішності учнів є  належна підготовка вчителя до цієї діяльності. Для цього він зобов’язаний усвідомити значущість проблеми, уміти встановити  причини неуспішності в кожному конкретному випадку, володіти  методикою навчання слабких учнів, підходити до них з “оптимістичною гіпотезою”, виявляти терплячість, доброзичливість.

Заходи щодо запобігання неуспішності учнів:

  1. Всебічне підвищення ефективності кожного уроку;
  2. Формування пізнавального інтересу до навчання та позитивних мотивів;
  3. Індивідуальний підхід до учня;
  4. Спеціальна система домашніх завдань;
  5. Посилення роботи з батьками;
  6. Залучення учнівського активу до боротьби за підвищення відповідальності учня за навчання.
Аналіз результатів навчання учнів

Рейтинг успішності учнів СЗШ №96

Рейтинг учнів 5 класів за І семестр 2022-2023 н.р.
Рейтинг учнів 6-11 класів за І семестр 2022-2023 н.р.